24
23
22
Cabredo
Andrea Ganuza & KARMELE OTEROS
Faltzes
Itsaso Iribarren & Germán de la Riva
21
Murillo el Fruto
Ana Maestrojuán
20
Beire
Maite Redondo & Luca Rullo
Lizoainibar / Arriasgoiti
Cabezafuego
Mendaza / Berrotza
La Comunidad
Tulebras / Barillas
Cabeza de artista
Zare
Sancho Rodríguez & Fermín Díez de Ulzurrun
19
Auritz
Teresa Sabaté & Virginia Santos
Cabanillas
Irati FG & Nerea Aguado
18
Eslaba
Félix Zaratiegi & Javier Reyes
Eugi
Broken Brothers Brass Band
Iguzkitza / Azketa
Martín Etxauri
Orbaibar
Azken Muga & Alkora & Alex Duró
Otazu upeltegia
Carlos Ollo & José Luis Ruiz
Sartaguda
Xabier Erkizia & Luca Rullo (Audiolab)
17
Abartzuza / Errezu
Yarleku & Aukeran dantza konpainia
Fontellas
Ismael Loperena & Carmen Puerta
Orbaitzeta
Maite Itóiz & Jhon Kelly & Nicolás Alba
Sesma
Marijose Rekalde & Pascal Janín & Carlos Fontales
Arrada
Erdialdea
María Azkarate
laburpena
Proiektuak errotzearen ideia sakondu nahi du. Ideia hori behin eta berriz agertu izan da esplorazio-fasean herriko bizilagunekin izan diren elkarrizketetan.
Kolonizazio-herri gisa, Arradaren historia laburra da, baina belaunaldi gutxi batzuetan, bertako biztanleek bertakoak izatearen sen handia garatu dute. Proposatu diren eta egiten ari diren ekintzen asmoa da komunitatearen barruan eta lurraldearekiko dauden loturak hobeto ulertu eta horiez jabetu daitezen. Lotura horiek errotik aldatu dira azken hamarkadetan, eta etengabe aldatzen ari dira.
Horretarako, hiru ekintza osagarri proposatzen dira:
Nagusia eta gainerako ekintzak egituratzen dituena ANEKDOTA-BILDUMA bat sortzea da, herria osatzen duten pertsonen bizipen partikularra bildu eta balioetsiko duena. Horretarako, hainbat bilera egiten ari dira herriko zenbait talderekin; bilera horiek herriko aniztasunaren isla izan nahi dute.
Aldi berean, anekdota-bildumarekin lotura duen kartografia bat egiten ari dira, bildumari ikusizko adierazpena emateko. Kontzejuaren plano sinplifikatuak dituzten txartel handi batzuk diseinatu dira; horietan Arradako bizilagunek esku har dezakete eta beren pasadizoak idatz ditzakete eskuz. Txartelek memoria-aktibatzaile gisa lan egiten dute, Arradako biztanleek lurraldearekin duten lotura agerian utziz.
Etxola bat elkarrekin sortzea jaiegun batean. Arradako haurrek txabolak egiten dituzte, lehen egiten zituzten eta oraindik ere egiten dituzte. Etxola lurraldeaz jabetzeko ekintza sinbolikoa da, autonomia- eta aterpe-ekintza, taldeko kide izatearen inguruko ekintza… Parekoekin negoziatu behar da proiektu komun bat sortzeko. Beraz, dinamika komunitarioen ikur indartsua izan daiteke.
Ekintza horien bidez, hainbat gai aztertzen dira, proposamenean ardatz den sustraitzearen gaiaz haratago: entzute aktiboa sorkuntza-espazio gisa; egunerokotasuna gertakari historiko gisa; pasadizoak biltzea estrategia ireki eta horizontal gisa adostutako kontakizun komun bat eraikitzeko; kartografia emozionala komunitateak lurraldearekin edo arkitektura iragankorrarekin dituen loturen miaketa eta adierazpen bisual gisa; etxola, lurraldearen okupazioaren eta gizarte-dinamiken mekanismo sinboliko gisa.